Microsoft Dynamics CRM

CRM står for “Customer Relationship Management” – og det handler selvfølgelig om virksomhedens kunder, men også om at skabe og vedligeholde relationer til leverandører og samarbejdspartnere eller andre der har en interesse for din virksomhed.

.

Microsoft Dynamics CRM giver mulighed for at arbejde tæt med kunder, kontaktpersoner, leverandører mv. ud fra individuelle behov, krav og ønsker. Fordi al vigtig data og viden er samlet i ét stærkt system, giver det ikke kun en mere rentabel forretning, men det er også en konkurrencefordel for den enkelte virksomhed. God og opdateret kontakt er alfa og omega for de fleste virksomheder.

  • Nem adgang til oplysninger fra ét og samme sted.
  • Planlægge aktiviteter, spore dem og sende e-mails.
  • Spore salgsrelaterede aktiviteter og indtægter, herunder også gennem dynamiske rapporter.
  • Administrere kundeemner, salgsmuligheder, tilbud, ordrer og fakturaer.
  • Administrere markedsføringslister over firmaer, kontaktpersoner eller kundeemner, som matcher specifikke kriterier.
  • Spore reklame- og markedsføringskampagner. For eksempel ved hjælp af annoncer og direct mail for at øge markedsandelen, introducere nye produkter eller fastholde kunder.
  • Spore og styre serviceaktiviteter, kundekontrakter og løsninger til servicespørgsmål i en vidensbank samt håndtere serviceaktiviteter for din organisation ved brug af serviceplanlægning.

 

CRM handler om overblik

Et professionelt CRM-system er med til at skabe overblik og indsigt i din virksomhed. Microsoft Dynamics CRM indeholder mange værktøjer til at skabe overblik. Af disse kan nævnes dashboards samt muligheden for at abonnere på data i CRM-systemet - også kaldet Nyheder (Activity Feeds).

Dashboards kan vise alle de vigtige informationer, der er nødvendige for at træffe forretningsmæssige beslutninger, hvilket gør dashboards særdeles værdifulde i Microsoft Dynamics CRM 2011.

Brugere kan selv oprette dashboards, som integreres direkte med en visning eller formular. Man kan således oprette dashboards, som holder øje med f.eks. forsømte sager, salgspipeline, aktiviteter, serviceaktiviteter og meget andet.

Dashboards viser “live” data, altså data som de er lige her og nu. Man skal således ikke opdatere noget eller aktivere nogen form for programmering for at få opdaterede data. Man kan fremhæve mange fantastiske ting ved dashboards, men noget de fleste synes godt om, er muligheden for at “gå ned i” dataene, altså muligheden for at analysere dataene endnu mere.